суббота, 17 декабря 2011 г.

Тема: 3 Елзіком по планеті


Мета уроку: навчати дітей правильно рухатись у лабіринті; розвивати логічне і образне мислення, пам'ять, увагу; виховувати цікавість до математики.
Обладнання: програма «Розібрані малюнки», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.

 

План уроку

             I.      Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки .
          II.      Перевірка домашнього завдання. Розминка.
       III.      Повідомлення теми і мети уроку.
        IV.      Вивчення нового матеріалу.
           V.      Робота за комп’ютером.
        VI.      Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
     VII.      Домашнє завдання.

Хід уроку
       I.            Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
- Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному класі. Скажіть, чи правильно поводили себе учні, прийшовши на урок інформатики до комп'ютерного класу.
1.      Неуважний учень дрімав на уроці і не чув пояснень вчителя про послідовність виконання завдань. Потім він прокинувся, згадав про роботу і без дозволу вчителя перейшов до іншої парти подивитись, чим займаються однокласники.
- Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
2.      Перед уроком інформатики в учнів 2 класу була фізкультура. Спортивну форму та лижі вони принесли з собою на урок інформатики.
- Які правила техніки безпеки вони порушили?

    II.      Перевірка домашнього завдання.
1.                       Робота над запитаннями.
- Діти, що ми вчили на минулому уроці? (Хибні та істинні висловлення).
- Які висловлення є хибними?
- Які висловлення є істинними?
2.                       Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» (стор. 13 у підручнику).
- Хто допоможе Мудрунчику та Ганнусі зібрати малюнок?
- Назвіть невідоме число.
- Прочитайте висловлення, які ви склали.
А зараз прослухайте такі висловлення і скажіть, які вони: істинні чи хибні.
·        Груші ростуть на пальмах.
·        Дніпро - це головна річка України.
·        Ворона вміє співати.
·        Телевізор можна купити у фруктовому магазині.
·        Кожної зими випадає багато снігу.
·        2 + 3+4 = 7.
·        10-4-2 = 0.
·        Хліб можна купити у супермаркеті.

Розминка.
На минулому уроці ми з вами розв'язували цікаві задачі. Сьогодні на уроці ми повинні допомогти Мудрунчику та Ганнусі виконати 3 завдання з геометричними фігурами.
Ці завдання перед ними поставив Елзік. Якщо Мудрунчик і Ганнуся їх правильно виконають, то він візьме їх в подорож на свою планету. Але Ганнуся та Мудрунчик не впевнені, що зможуть правильно виконати це завдання і просять вас допомогти їм. Отже, давайте допоможемо їм (дидактичні картки).


1.      З яких геометричних фігур створено зображення?

2.     
Розглянь малюнок. Які фігури використані?

3.     

Подивись уважно, як складено рядки. Яку фігуру треба домалювати в третьому рядку?
 III.      Повідомлення теми та мети уроку.
Молодці! Ви правильно виконали це завдання. Отже, Мудрунчик та Ганнуся вирушають у подорож на планету Елзіка. І тема сьогоднішнього уроку називається «З Елзіком по планеті».

  IV.      Вивчення нового матеріалу.
1.    Слухання казки «3 Елзіком по планеті».
Ганнуся і Мудрунчик відправилися на планету Елзіка. Вони посадили свій зореліт і швидко вистрибнули з нього.
- Я відведу вас на стадіон, - сказав Елзік. - Але на шляху до нього у нас будуть перешкоди. Щоб подолати їх, ви повинні виконати різні завдання.
Друзі вирушили в дорогу. Згодом вони підійшли до річки. Але дуже великий камінь затулив дорогу через міст. На камені були написані загадки. Щоб камінь звільнив дорогу, треба відгадати їх. Діти, давайте допоможемо Ганнусі та Мудрунчику відгадати їх.
·         Бідоласі не везе, як кудись вона повзе. Важко панцир їй носити, зате зручно в ньому жити. В нім ховається від страху, наче в хатці... (Черепаха).
·         Він живе в річках, болотах, всіх страшить зубатим ротом. Лазить, бо не має крил, цей зубатий ... (Крокодил).
·         Як тільки під ковдру залізу, йому потрапляю в полон. Дивлюся, немов телевізор цікавий, з пригодами ... (Сон).
·         У моєї тітки Каті невеличка хатка в хаті. За дверцятами - зима. А у вас її нема? (Холодильник).
Як тільки пролунала остання правильна відповідь, камінь звільнив друзям дорогу через міст. Незабаром друзі підійшли до густого лісу. Але єдина стежинка через цей ліс заросла колючими чагарниками. Щоб їх знищити, треба розгадати ребуси.
(Відповіді: 1. Восени; 2. Цибуля; 3. Айстри; 4. Комбайн; 5. Пшениця)
При слові "пшениця" чагарники розступилися і звільнили дорогу.
Мудрунчик, Елзік та Ганнуся вирушили далі. Через деякий час вони підійшли до лабіринту. Він був останньою перешкодою на шляху до стадіону. Щоб пройти лабіринтом і не заблукати, треба збирати чарівні кульки. На них буде вказано, куди рухатись. На зелених кульках істинні висловлення, а на жовтих - хибні.
- Отже, слід бути уважними, - зробив висновок гномик Мудрунчик.
Друзі успішно пройшли лабіринтом і потрапили на спортивний зореліт. Він доставить їх на стадіон.
2.    Фізкульхвилинка.
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторону розвів –
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.


           V.      Робота за комп'ютером.
1.    Бесіда.
- Діти, як слід тримати спину, сидячи за комп'ютером?
Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з новою програмою «Розібрані малюнки». Ви будете збирати малюнки з окремих частин, що знаходяться на екрані монітора.
Щоб перенести кожну частинку на своє місце, треба підвести вказівник миші до частинки. Не відпускаючи кнопку, треба перенести її на потрібне місце, дивлячись на зразок.
2.    Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
3.    Релаксація.
- Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз. Повторити 4-5 разів.
- Подивіться на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перевести погляд вдалину на рахунок 1-6. повторити 4-5 разів.

  VI.      Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Підведемо підсумок:
·         Діти, що вам сподобалось найбільше на сьогоднішньому уроці?
·         Які завдання ми виконали, щоб допомогти Елзіку, Мудрунчику і Ганнусі добратися до стадіону?
·         Чи важко було допомагати вашим друзям?
·         Яке завдання було найважчим?

Домашнє завдання.
·         Виконати завдання «Для розумників і розумниць» (стор. 15).

Комментариев нет:

Отправить комментарий