суббота, 17 декабря 2011 г.

Конспект уроку з інформатики у 3 класі Тема: “Складання і розв'язування алгоритмів”


 Тема: Складання і розв'язування алгоритмів
Мета:
       закріпити поняття “команда” і виконавці”;
       вдосконалювати вміння користуватися алгоритмом;
       вчити складати і виконувати алгоритми;
       розвивати логічне i алгоритмічне мислення, пам'ять, уяву;
        формувати вміння аналізувати i робити висновки.
Обладнання: картки із завданнями, маски тварин, програма “Сходинки”: “Кенгуру” та “Садівник”.

Хід уроку

І. Організаційний момент.
На дошці написана тема та мета уроку, основні вміння і навики.
Доброго дня! Розпочнемо наш урок.
- Порочитаємо,  чому на сьогоднішньому уроці ми повинні навчитись, що  ми повинні знати та вміти.
Техніка безпеки.
- Розглянемо ситуації:
1. Уважна учениця помітила на уроці, що дівчинка Оксанка взяла з собою на урок улюблені iгpaшки: ведмедя та ляльку i посадила поруч з монітром. Яке правило з технки безпеки порушила дівчинка Оксанка? (дану ситуацію розігруємо)
2. Учень вирішив показати свої знання однокласниці, почав від'єднувати монітор i клавіатуру від поламаного комп'ютера. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
3. Швидкий учень зaбiг до кабінету інформатики, ввімкнув комп'ютер для себе та сусіда i почав натискати на вci клавіші. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
4. Діти на пepepвi весело гралися біля школи, поливаючи один одного водою. Продзвенів дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики. Чи правильно вчинили учні? Чому?
Діти коментують ситуації.
-         Отже діти, яких правил потрібно дотримуватись при роботі з комп'ютером?
- Молодці!
ІІ. Перевірка домашнього завданння. Актуалізація опорних знань.
- Нам відомі поняття "команда" i "виконавець". Що вони означають?
         (відповіді дітей)
         - Ви згадали що команди, це речення які спонукають до дії. А як називається послідовність точних зрозумілих команд, що приводить до виконання поставленого завдання ( алгоритмом).
-         Що називається алгоритмом?
-         Хто може бути виконавцем команд алгоритму?
-         Перевіримо, чи правильні відповіді ви дали, увага на дошку!
-         Таня, прочитаємо ще раз правила.
-         А зараз ми перевіримо, як ви це зрозуміли на прикладі розв'язання цікавої задачі.
-         На минулому уроці ми розглянули задачу “Про вовка козу і капусту”.
Пригадаємо умову задачі:
-Настя, нагадай ще раз для всіх умову цієї задачі. (відповідь)
         Перевізник повинен перевезти на інший берег річки вовка, козу  і капусту. Як він виконає це завдання при умові що вовка не можна лишати разом з козою, а козу не можна лишати разом із капустою?
 Дома ви розв'язали і склали алгоритм для розв'язання цієї задачі. Зараз ми пограємось у цікаву гру, і перевіримо чи вірно ви склали алгоритм.
Гра.
Для виконання цього алгоритму мені потрібні “вовк” “коза” і “капуста” (вибираю дітей а також “перевізник”. Ви повинні пам'ятати якщо перевізник виконує дії не правильно, то вовк з'їдає козу, або коза капусту і учасники вибувають із гри.
Алгоритм задачі (записаний на зворотній стороні дошки, для перевірки)
Алг.  Перевезення вовка, кози і капусти
Поч. 1. Перевезти козу.
         2. Повернутись.
         3. Перевезти вовка.
         4. Назад забрати козу.
         5.Висадити козу і перевезти капусту.
         6. Повернутись.
         7. Забрати і перевезти козу.
Кін.
Проведення гри.
-         Молодці виправильно виконали завдання .
-         Найкращі учасники отримують картинки з оцінкою.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1.     Вступна бесіда.
Якось зібрались кілька чоловік. Один був художником, другий - композитором, третій - письменником. Їм дали команду зобразити ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що у них вийшло? Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен з них? (Фарбами, звуками, словами).
        А як би це зробив артист? Покажітъ.
А як ми назвемо в даній ситуації художника, композитора, письменника та артиста? (виконавцями)
        Чи вci команди може виконати виконавець? (ні)
Зараз ми в цьому переконаємось...
Я пропоную погратись у таку гру: один із вас стане роботом.
-         Хто такий робот?
-         Робот – це машина і він у всьому слухається людину і виконує лише те, що йому говорять. Давайте задамо йому завдання і він його виконає.
Діти по черзі дають команди роботу, а він їх виконує:
1. До 20 додай 40 і скажи відповідь.
2.   60 поділи на 3 і скажи відповідь.
3.   20 поділи на нуль...
Робот не може виконати цю команду, чому? ( тому що на нуль ділити не можна!)
А зараз дайте будь ласка Роботу такі команди, щоб він не зміг їх виконати...
Молодці, а чому Робот не може виконати дані команди? (тому, що цих предметів тут немає)
-          Отже  команди йому потрібно давати правильні і у вірній послідовності, інакше робот не буде їх виконувати. Давайте попросимо робота з'їсти цукерку, яка лежить у мене на столі. Що він мусить зробити спочатку?
-         Ви задаєте по черзі команди для робота:
1.     Підійди до столу.
2.     Розгорни цукерку.
3.     З'їж її.
4.     Обгортку викинь у сміття
5.     Сядь за парту.
6.     Стоп.
-         Команда “стоп” повинна бути останньою, інакше робот захоче цукерку і буде їсти її без кінця.
-         Давайте подякуємо роботу за старанність і подаруємо йому одну картинку.
-   А зараз ви виконаєте таке завдання. На уроках української мови ви вчились розбирати слова за будовою.
-         Що означає розібрати слово за будовою? (виділити частини слова: закінчення, основу, корінь, суфікс і префікс, якщо він є у слові)
-         Ви повинні записати у зошити алгоритм розбору цих слів. (роздаю картки із словами: садочок, закінчення, шкільний, приїзд).
Один учень записує алгоритм на дошці, а інші у зошитах.
- Молодці!!!
Давайте відпочинемо i складемо алгоритм нашої фізкультхвилинки.
4.     Фізкультхвилинка.
Раз, два! - Bci пірнають,  (Присідання).
Три, чотири! - виринають.        (Встати).
П'ять, шість! - на воді
Kpiпнyть крильця молоді  (Рухи руками).
Сіm, Biciм! - що є сили,
Bci до берега приплили.  (Руки на поясі, ходьба на місці).
Дев'ять-десять - розгорнулись, обсушились, потягнулись,
Та розбіглись, хто куди. (Cicти за парти).
- Молодці, трішки відпочили. А зараз перейдемо до практичної роботи з комп'ютером.
І\/. Практична робота з компютером.
Далі клас ділимо на дві групи:
І група виконує завдання з компютером:
1.     Робота з програмою “Садівник”. Записати алгоритм саджання одного деревця, а потім перевірити чи виконає садівник ваш алгоритм.
ІІ команда виконує завдання в зошитах.
Потім навпаки, поки ІІ команда виконує завдання на комп’ютері, І – виконує завдання в зошитах.
2.     Робота з програмою “Кенгуру”. Скласти і записати алгоритм такого завдання:
І група : зобразити квадрат із сторонами 5 см. 1 крок “кенгуру” = 1см
ІІ група : Зобразити прямокутник із сторонами 4см. горизонтально і 2см вертикально. 1 крок “кенгуру” = 1см
- Всі були молодці. Оцінювання і нагородження команд.
Релаксація. (для кожної групи окремо)
1. Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 5 разів.
2. Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перемістити погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 5 разів.
\/. Узагальнення вивченого матеріалу
А зараз перевіримо, як ви засвоїли поняття алгоритму.
Пограємо у гру "Алгоритм - не алгоритм". Я буду читати уривки із знайомих вам книг, а ви повинні згадати, з якої книги уривок і чи є він алгоритмом.
" ...Якщо я що-небудь розумію, то дірка - це нора, а нора - це Кролик, а Кролик - це добра компанія, а добра компанія - це така компанія, де мене чим-небудь пригостять і з задоволенням послухають. І все таке інше...".
         3 якого твору цей уривок? (Алан Мілн "Вінні-Пух і всі-всі-всі").
        Чи є він алгоритмом? (Ні. Це не послідовність дій, а ланцюжок міркувань Вінні Пуха, який приводить його до певного висновку).
"Почистити ананас. Нарізати його тонкими кружечками. Покласти в посуд рядами, посипати цукром. Поставити в холодильник на одну годину. Форму посипати цукровою пудрою. Виложити дно форми кружечками ананаса. Поставити форму в холодильник на добу".
         3 якої книги цей уривок? (З книги рецептів).
         Чи є він алгоритмом? ( Так).
         Який висновок ми можемо зробити? (що не всі речення є командами).

Підсумок уроку.

- Що вам найбільше сподобалось на уроці?
-   Які команди потрібно давати для виконавця?
-   Хто може бути виконавцем алгоритму?
-   Чи всі речення є командами?
-   Дуже вам дякую, ви сьогодні всі були молодці. Урок закінчено!

Комментариев нет:

Отправить комментарий