суббота, 17 декабря 2011 г.

Тема: У школі детективів


Мета уроку: ознайомити учнів із корисною і некорисною інформацією; доступною і недоступною, істинною і хибною; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати естетичні почуття.
Обладнання: програма «Раіnt», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.

План уроку

                          I.      Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
                       II.      Перевірка домашнього завдання. Розминка.
                    III.      Повідомлення теми і мети уроку.
                     IV.      Вивчення нового матеріалу.
                        V.      Робота за комп’ютером.
                     VI.      Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
                  VII.      Домашнє завдання.

Хід уроку
             I.      Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
- Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно вчинили діти, прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас?
1.      Учень, виконуючи завдання за карткою, прикріпив її скотчем до екрана монітора.
- Які правила техніки безпеки він порушив?
2.      Займаючи робочі місця за комп'ютером, два учні «пробивали» собі дорогу, розштовхуючи усіх ліктями.
- Які правила техніки безпеки вони порушили?

          II.      Перевірка домашнього завдання.
1.      Бесіда.
- Ви вже знаєте, як поводитись у комп'ютерному кабінеті, вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.
- А яку тему вивчали на минулому уроці? (Про інформацію).
- Що таке інформація? (Це повідомлення про щось).
- Навести приклади інформації.
2.      Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на стор 29.
Розминка.
- Діти, сьогодні ми продовжимо малювати і розв'язувати задачі для допитливих.
Завдання 1. У двох білочок 10 горішків. Чи може у однієї з них бути на 9 горішків більше, ніж у другої?
Завдання 2. Розмалюй квадратики 4-ма різними кольорами (червоним, жовтим, синім, зеленим) так, щоб кольори не повторювалися ні по діагоналі, ні по рядках, ні по стовпчиках (дидактичні картки).




















       III.      Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні ви ознайомитесь із корисною і некорисною, доступною і недоступною, істинною і хибною інформацією.
Тема нашого уроку: «У школі детективів».

        IV.      Вивчення нового матеріалу.
1.      Ознайомлення учнів з різними видами інформації. Розповідь казки вчителем «У школі детективів».
Гномик Мудрунчик запізнювався на перший урок. Він дуже поспішав і дуже хвилювався. Незручно запізнюватися, бо неодмінно пропустить щось цікаве, не отримає важливу інформацію. Всім відомо, що інформація корисна, коли отримана своєчасно. Що корисного, якщо про дощ дізнаєшся тоді, коли він вже йде і ти йдеш вулицею без парасольки. От коли б ця інформація потрапила до тебе своєчасно, то була б корисною, і парасолька захистила б тебе від дощу.
Урок уже давно розпочався, і гномик Мудрунчик не одразу зрозумів, про що йде мова. Але детектив Агата говорила про цілком зрозумілі речі.
- Злодій залишив чіткі глибокі сліди від кросівок на землі. Для будь-кого це може бути некорисною і непотрібною інформацією. А для нас, детективів, ця інформація дуже потрібна і корисна. Завдяки їй можна встановити розмір ноги, з'ясувати, кому належить це взуття.
Мудрунчик не стримався і голосно вигукнув. Він бачив по телебаченню, як таким чином знайшли грабіжника.
Всі загомоніли. Кожен з маленьких гномів-детективів хотів розповісти про випадки, які вони знали. Але детектив Агата зупинила гномів і поставила їм таке запитання:
- Рудий  клоун розбив  коштовну  вазу і сказав  що це зробив Мудрунчик. Ця інформація істинна чи хибна?
- Це неправда! Це хибна інформація, - обурився Мудрунчик.
- А сліди на землі – це інформація? – продовжувала запитувати Агата.
- Так, - дружно відповіли гноми.
- Але це інформація для детектива. І не завжди можна роздивитися сліди на місці злочину. Правда, тут у нагоді стане собака або спеціальний прилад. Отже, інформація може бути недоступною для людини.
Почалася перерва. Гномики обговорювали випадки, про які не змогли розповісти на уроці. А Мудрунчик записав у свій блокнот, що інформація може бути корисною і некорисною, доступною і недоступною, істинною і хибною.
2.      Робота з підручником.
- А тепер, діти, відкрийте підручник на стор.30.
- Знайдіть у тексті «У школі детективів» приклади корисної і хибної інформації.
3.      Фізкульхвилинка.
1-2-всі пірнають;
3-4 - виринають;
5-6 - на воді кріпнуть крильця молоді;
7-8 - що є сили всі до берега поплили;
9-10 - обтрусились і за парти опустились.

           V.      Робота за комп'ютером.
1.      Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи за комп'ютером. Пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
- Тихенько сядьте за свій комп'ютер. Сьогодні ви будете вчитися розфарбовувати свій малюнок.
- Спочатку намалюйте веселку олівцем. Тепер подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до пензлика і клацніть лівою кнопкою миші. Коли ви оберете пензлик, то під панеллю інструментів з'являються у прямокутнику одразу дванадцять пензликів. Всі вони різні, різної товщини. Оберіть пензлик і окуніть його у фарбу. Для цього внизу в лівій частині екрана є панель з різнокольоровими квадратиками. Це палітра.
Оберіть колір. Для цього підведіть вказівник миші до квадратика з цим кольором і клацніть лівою кнопкою. Фарба цього кольору потрапить в окремий квадрат зліва на палітрі.
Ось тепер можете розмальовувати веселку. Якщо потрібен інший колір, клацніть лівою кнопкою миші на інший квадратик палітри, і колір зміниться у квадратику зліва.
Ви зможете фарбувати веселку іншим кольором.
Словникова робота.
Палітра – це панель з різнокольоровими квадратиками.
2.      Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
3.      Релаксація.
Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
- Повільно поводіть очима зліва-направо і справа-наліво по 3 рази.
- Повільно переведіть погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.

        VI.                                                 Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Урок наближається до кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
·              Якою може бути інформація? Навести приклади.
·              Як розфарбувати малюнок?

     VII.                                                 Домашнє завдання.
·   Виконати завдання «Для розумників і розумниць» з підручника на стор.31. (Вивчити вірш про веселку; Намалювати веселку.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий