суббота, 17 декабря 2011 г.

Тема: Дещо з історії


Мета: ознайомити учнів з різними обчислювальними пристроями; сформувати уміння й навички отримувати слова, зашифровані в лабіринті; розвивати пам'ять, пізнавальні інтереси, логічне мислення; виховувати зацікавленість до історії світу.
Обладнання: портрети вчених: Б. Паскаля, Ч. Беббіджа; програма «Лабіринт», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.

План уроку

                          I.      Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
                       II.      Перевірка домашнього завдання. Розминка.
                    III.      Повідомлення теми і мети уроку.
                     IV.      Вивчення нового матеріалу.
                        V.      Робота за комп’ютером.
                     VI.      Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
                  VII.      Домашнє завдання.

Хід уроку
       I.      Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
- Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному класі. Давайте пригадаємо правила поведінки у цьому класі.(Діти розповідають правила з техніки безпеки).

    II.      Перевірка домашнього завдання.
1.      Бесіда.
- Діти, ви вже знаєте, як поводитись у комп'ютерному класі; вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.
- А яку тему вивчали на минулому уроці?
- Як раніше рахували люди?
- Отже, спочатку люди рахували за допомогою пальців, пізніше робили зарубки на палиці чи на стовпі, потім з листя агави робили мотузки і рахували на них, зав'язуючи вузлики. Ще пізніше створили пристрій для лічби камінцями, який називався абак. Його придумали фінікійці, пізніше він з'явився в Японії та Китаї. У стародавньому Римі абак назвали калькулі. А ще пізніше у Київський Русі придумали рахівниці.
- А тепер пригадаємо гру, яку вивчали на минулому уроці.
- Як називається ця гра? (Посадка ракети на Землю).
(Діти дають відповіді на питання):
       Як керувати космічними кораблями?
       Як посадити ракету на Землю?
2.    Перевірка завдання «Для розумників і розумниць», стор. 19 у підручнику.
Розминка.
- Космонавти добре рахують. А як же ви рахуєте? Чи ви зумієте виконати завдання з пропущеними числами?
Завдання 1. Впиши пропущені числа (дидактичні картки).
+5
7

+8


+3

11
+4

+5


11



14
+5
+8
+3
-8
-7
-9



16



 

















Завдання 2. Знайти суму чисел, що повторюються і чисел, що не повторюються. А потім різницю знайдених сум (колективно на дошці).
- Ви добре рахуєте, діти. Молодці! Адже, без лічби неможливо було б створити такі складні машини, як наші комп'ютери. Ці обчислювальні машини мають свою цікаву історію.

 III.            Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні, діти, ми ознайомимося з історією створення перших обчислювальних машин. Це і є тема сьогоднішнього уроку «Дещо з історії».
На цьому уроці ви дізнаєтесь про можливості обчислювальних машин, виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою комп'ютерною програмою.

  IV.      Вивчення нового матеріалу.
1.      Розповідь.
Коли люди навчилися рахувати, вони почали створювати для цього різні пристрої. Близько 400 років тому у Франції жив хлопчик. Його звали Блез Паскаль. Він був дуже непосидючим і допитливим. Ще він любив математику. Йому доводилося робити татові розрахунки. Але це було малоцікавим, і хлопчик почав мріяти про машину, яка могла б рахувати. Цей хлопчик здійснив свою мрію – створив першу обчислювальну машину «Паскаліну». Але «Паскаліна» могла тільки додавати числа. У наступні роки були створені обчислювальні машини, які вже могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити. їх створювали різні вчені. У 19 ст. англійський вчений Чарльз Беббідж розробив проект машини, яка стала прототипом перших електронно-обчислювальних машин.
2.      Робота з підручником.
- Про це ви дізнаєтесь, коли прочитаєте у підручнику на с.20. Відкрийте підручники на с.20.
3.      Читання ланцюжком.
4.      Бесіда.
·         Хто створив першу обчислювальну машину?
·         Які можливості вона мала?
5.      Фізкультхвилинка.
- Діти, станьте біля парт, будемо відпочивати.
Сірі зайчики маленькі,
Вушка є у них довгенькі.
В лісі грались, веселились,
Працювати вже втомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись –
Й до роботи знову взялись.

     V.      Робота за комп'ютером.
1.      Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи за комп'ютером.
- Пригадайте на якій відстані від екрану монітора треба сидіти? (Не менше 50 см).
Сідайте тихенько за свій комп'ютер. Сьогодні ми познайомимось з І новою програмою «Лабіринт». Кожному кроку по лабіринту відповідає літера. Для того, щоб зробити крок у потрібному напрямку, потрібно знайти на екрані кнопку з відповідною літерою і натиснути на неї за допомогою миші. Коли все зробите правильно, то отримаєте слово, зашифроване в лабіринті.
2.      Практична робота.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
3.      Релаксація.
Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
-       Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по 3 рази.
-          Повільно перевести погляд вгору-вниз. потім навпаки по 3 рази.
-          Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому  певну точку і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки.
А зараз тихенько сядьте за свої парти.

        VI.      Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Урок наближається до кінця.. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
·              Хто створив першу обчислювальну машину?
·              Які були її можливості?
           VII.      Домашнє завдання (диференційоване).
·         Виконати два завдання з підручника на стор. 21. Перше завдання легше (скласти слово з маленьких камінчиків). Друге завдання – складніше (яке висловлювання Мальвіни є правильним, а яке – помилковим)?
Вибирайте завдання за власним бажанням.

Комментариев нет:

Отправить комментарий