суббота, 17 декабря 2011 г.

Тема: Як людина сприймає інформацію


Мета уроку: ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію; використання палітри кольорів панелі інструментів програми «Раіnt»; розвивати спостережливість, пам'ять, мову; виховувати любов до природи.
Обладнання: програма «Раіnt», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.

План уроку

                          I.      Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
                       II.      Перевірка домашнього завдання. Розминка.
                    III.      Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
                     IV.      Вивчення нового матеріалу.
                        V.      Робота за комп’ютером.
                     VI.      Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
                  VII.      Домашнє завдання.

Хід уроку
       I.                                                       Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
- Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи дотримувались учні правил з техніки безпеки, прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас?
Розглянемо такі ситуації:
1.            Спостережлива учениця на уроці інформатики виявила, що неуважний учень жує жувальну гумку і запропонувала йому її викинути. Учень не викинув її, а приліпив до розетки.
- Які правила техніки безпеки він порушив?
2.            Хвастливий учень вирішив показати глибокі знання своїй однокласниці, став від'єднувати монітор і клавіатуру від несправного комп'ютера.
- Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

    II.      Перевірка домашнього завдання.
- Яку тему ми вивчали на минулому уроці? (У школі детективів).
Фронтальна перевірка.
- Навести приклади корисної і некорисної інформації, доступної і недоступної, істинної і хибної.
- Прочитати напам'ять вірш «Про веселку».
- Назвати кольори веселки (завдання «Для розумників і розумниць»).
Розминка.
- На минулому уроці ви створювали малюнки за початком, а сьогодні ми будемо розв'язувати задачі для допитливих.
         В родині є шість сестер і в кожної сестри по одному брату. Скільки всього дітей у цій сім'ї?
         Росло 5 дубів. На кожному дубі - по 5 гілок. На кожній гілці - по 5 менших гілок. На кожній гілці по 5 груш. Скільки всього груш росло на дереві?
         Антон написав на аркуші паперу число 86 і запропонував Миколі: «Не виконуючи жодних записів, збільш це число на 12 і покажи мені відповідь». Микола миттю здогадався, що треба зробити. А чи здогадався ти?

 III.            Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
- Подумайте, які органи чуття допомогли нам прочитати задачі?
- Якими органами ми чуємо голос пташок, вдихаємо запах їжі, відчуваємо її смак, відрізняємо холодне від гарячого, тверде від рідкого, слизьке від шорсткого? (Учні відповідають).
- Отже, за допомогою цих органів людини сприймає інформацію.
Тема сьогоднішнього уроку «Як людина сприймає інформацію». Ви дізнаєтесь про те, яке значення у житті людини мають органи чуття, виконаєте багато цікавих завдань.

  IV.      Вивчення нового матеріалу.
1.            Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Розглянемо такі приклади. Заплющіть очі. Що ви бачите? А тоді розплющіть. Який прекрасний світ! Ви бачите все навколо.
- За допомогою чого людина сприймає інформацію про навколишній світ? (За допомогою очей).
- Через ніс ви не тільки вдихаєте повітря, ви ще відчуваєте різні запахи. Можна відрізнити запах троянди від запаху м'яти.
- За допомогою чого людина сприймає різні запахи? (За допомогою носа).
- Якщо закрити долонею вуха, то буде тиша. За допомогою чого людина сприймає звуки? (За допомогою вух).
- Якщо сісти на гарячий пісок або ввійти у холодну воду, наша шкіра відразу ж зреагує.
- За допомогою чого людина сприймає цю інформацію? (За допомогою шкіри).
2.      Робота з підручником.
Ми з вами багато говорили про те, як людина сприймає інформацію, а зараз відкрийте підручники на сторінці 33 і самостійно знайдіть відповідь на питання «Які органи чуття допомагають людині сприймати інформацію?»
3.      Фізкультхвилинка.
Повітря нам потрібно всім:
І дорослим, і малим.
Мені, тобі, звірятку, пташці,
Листочку, квіточці, комашці.
Чи під воду ми пірнаємо –
все ж повітря споживаємо.
Комашка по землі повзе -.
І та повітрям дихає.
Вітер крила обертає молодого вітряка,
І вітрила надуває величезного човна,
А щоб повітря чистим було,
Потрібно, щоб дерев багато росло.

     V.                                                       Робота за комп'ютером.
1.      Бесіда.
- Програма «Раіnt». Запуск програми ПУСК ПРОГРАМИ СТАНДАРТНІ Раіnt
- Діти, скажіть, на якій відстані слід сидіти від екрана монітора?
- Сьогодні ви будете малювати фруктові дерева, а потім розфарбовувати їх.
Ви помітили, що на палітрі зліва не один, а два квадратики - верхній та нижній (фон). Якщо клацнути лівою кнопкою миші на жовтий колір в палітрі, то верхній квадратик стане жовтим, а якщо клацнути правою кнопкою миші на зелений колір, то нижній квадратик (фон) стане зеленого кольору. Тепер можна малювати за допомогою правої і лівої кнопки миші.
2.      Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
3.      Релаксація.
-       В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима у праву сторону, стільки ж в ліву сторону. Розслабляючи очні м'язи, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
-          Сидячи за столом, розслабтеся і повільно поводіть очима зліва направо. Потім справа наліво. Повторити 3 рази в кожну сторону.

  VI.            Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Підведемо підсумок:
·              Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
·              За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
·              Що вам сподобалось на цьому уроці?

Комментариев нет:

Отправить комментарий