суббота, 17 декабря 2011 г.

Тема: Урок малювання


Мета уроку: ознайомити учнів з новою програмою «Раіnt»; навчити користуватися цією програмою; розвивати увагу; виховувати естетичні почуття.
Обладнання: ілюстрація веселки, програма «Раіnt», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.

План уроку

                          I.      Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
                       II.      Перевірка домашнього завдання. Розминка.
                    III.      Повідомлення теми і мети уроку.
                     IV.      Вивчення нового матеріалу.
                        V.      Робота за комп’ютером.
                     VI.      Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
                  VII.      Домашнє завдання.
Хід уроку
             I.            Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
- Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Як ви думаєте , чи правильно вчинили учні , прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас ?
1.      Уважна учениця виявила на уроці, що дівчинка Маша прихопила з собою улюблені іграшки: плюшевого ведмедя, ляльку Барбі, і посадила поряд з монітором.
- Яке правило техніки безпеки порушила дівчинка Маша ?
2.      Пустотливій учениці подарували лазерну указку.
- Чи порушила вона правила техніки безпеки? Якщо так , то які ?

          II.      Перевірка домашнього завдання.
1.      Бесіда.
- Діти, згадайте, яку тему вивчали на минулому уроці? (Столи бувають різні.)
- Які бувають столи? (Стіл, за яким обідають, журнальний столик, стіл, за яким пишемо, малюємо, працюємо).
- Який стіл має комп'ютер?
- Що розміщено на робочому столі комп'ютера?
- Як сконструювати малюнки з геометричних фігур?
2.      Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 23 у підручнику.
Розминка.
- На минулому уроці ви конструювали різні геометричні фігури. А сьогодні ми з вами будемо виконувати вправи на розвиток уваги.
Завдання 1. Домалюй малюнок за початком (дидактичні картки для сильніших учнів)






Завдання 2. З'єднай крапки і розфарбуй (дидактичні картки для слабших учнів).
 






       III.      Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, сьогодні на уроці ви ознайомитесь з новою комп'ютерною програмою «Раіnt». Тема заняття: «Урок малювання».
На цьому уроці ви дізнаєтесь про роботу програми «Раіnt».

        IV.      Вивчення нового матеріалу.
1.    Розповідь.
Урок малювання – це урок незвичайний. Тому що він проходить в комп'ютерному класі. Ви вже вмієте тримати олівець та малювати ним, вмієте користуватися пензлем і фарбувати ним. Знаєте назви основних кольорів. їх всього три: червоний, синій, жовтий.
Якщо їх змішати, то отримаємо сім кольорів веселки (показую малюнок).
Художники роблять ескізи своїх картин олівцем на папері, а потім переносять їх на полотно пензлем. У них є спеціальні фарби та різні пензлики.
Можна писати фарбами і на комп'ютері. Англійське слово «Раіnt». означає «писати фарбами». Саме таку назву має програма, з якою ви сьогодні познайомитеся.
(Показую на малюнок піктограми на робочому столі комп'ютера.) Ви бачите різноманітні пензлики в підставці на піктограмі. Під ними напис «Раіnt». Якщо підвести вказівник миші і клацнути двічі лівою кнопкою, то почне працювати програма «Раіnt».
Нашу увагу привертає біле поле. Воно схоже на аркуш паперу, на якому ви будете створювати малюнок. Можна олівцем, а можна пензлем. їх можна побачити на стовпчику зліва на квадратних кнопках. Цей стовпчик називається панель інструментів. Якщо підвести вказівник миші до інструмента «олівець» і клацнути один раз лівою кнопкою, то кнопка, на якій зображено олівець, трохи посвітлішає.
Це означає, що вона стала активною і можна малювати. Тоді потрібно перенести олівець на аркуш, пересуваючи мишу по килимку. Зупинитися там, де почнеш малювати. Натиснути і не відпускати ліву кнопку миші. Уявіть собі, що ви тримаєте олівець і, відриваючи руку, малюєте, наприклад, апельсин або машину.
Можна розмістити на аркуші кілька малюнків.
Коли закінчите працювати, підведете вказівник миші у правий верхній кут екрана на кнопку з хрестиком. Клацнете один раз лівою кнопкою миші. Знову повернетесь на робочий стіл.
2.    Робота з підручником.
- А тепер, діти, відкрийте підручник на стор.26.
3.    Ланцюжкове читання.
- Назвіть послідовні дії, щоб створити малюнок олівцем.
- Як знову повернутися на робочий стіл?
4.    Фізкультхвилинка.
Станьте, діти, біля парти,
будем вправи починати.
1 - 2 - піднімається гора.
З - 4 - це крутії гірські схили.
 5-6 -це орли дивний танець завели.
7 - 8 - це смерічки похилилися до річки.
9 - 10 - це вода з водоспаду витіка.

           V.      Робота за комп'ютером.
1.      Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи за комп'ютером. Пригадайте, як треба сидіти, коли працюєш за комп'ютером. Сідайте тихенько за свій комп'ютер. Сьогодні ви познайомились з новою програмою «Раint».
2.      Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
Учні створюють малюнок олівцем.
3.      Релаксація.
Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
- Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по 3 рази.
- Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази. А зараз тихенько сядьте за парти.

        VI.      Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Урок наближається до кінця.. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
·         Що означає слово Раіnt?
·         Які дії треба виконати, щоб перед вами була програма «Раіnt»?
·         Як створити малюнок олівцем на екрані?
·         Як повернутися на робочий стіл?

     VII.      Домашнє завдання.
·         Виконати завдання «Для розумників і розумниць» з підручника на стор.27. (Знайти, де помилився художник.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий