Мета уроку: ознайомити учнів з історією лічби; розвивати логічне й математичне мислення, увагу, пам'ять; виховувати цікавість до історії виникнення обчислювальної техніки.
Обладнання: програма»Математичний космодром», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.
План уроку
I. Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
II. Перевірка домашнього завдання. Розминка.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
V. Робота за комп’ютером.
VI. Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
I. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки (обговорення ситуацій).
1. Хвастливий учень вирішив показати глибокі знання своїй однокласниці, став від'єднувати монітор від несправного комп'ютера.
- Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
2. Дуже старанна учениця, виконуючи на комп'ютері завдання, присунулась надто близько до екрана монітора.
- Чи порушила вона правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Бесіда.
- Діти, яку тему ми вивчали на минулому уроці? («Незвичайний стадіон»).
- Куди прибули Ганнуся і Мудрунчик? (На планету Елзіка).
- Де зупинилися друзі? (На стадіоні).
- Що вони побачили там? (Тут грали діти в гру, схожу на шашки, змагалися по стрибках у висоту, а також з бігу).
- А хто ж виграв? (Мудрунчик, Ганнуся і Елзік).
2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 17 з підручника.
Розминка.
- Ми сьогодні знову помандруємо по країні Математики. Елзік теж хоче з нами мандрувати, але йому треба допомогти розв'язати такі завдання:
1. Вставити пропущені числа: __, 8, __, __, __, 12, __, __, 15, __, __, __, 19, __.
2. Розв'язати кругові приклади.
20-15 10-8 5 + 10 15-1 12+7 2 + 10 19+1 14-4
3. Розв'язати задачу.
Дві дівчинки повертаються зі школи додому, а назустріч їм ідуть три хлопчики. Скільки всього дітей йде додому?
- Молодці, ви добре справились з цим завданням. Отже, вас можна назвати справжніми друзями Елзіка.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, скажіть, як же ви навчилися швидко рахувати. З чого це почалося? (За допомогою пальців та інших предметів).
- А тема нашого уроку пов'язана з історією лічби. І називається вона «З чого все почалося».
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Читання тексту вчителем.
2. Словникова робота.
Агава – рослина, яка росте в тропічному і субтропічному кліматі.
3. Бесіда по змісту прочитаного.
- Як люди спочатку рахували?
- А як люди рахують тепер?
4. Фізкульхвилинка.
Діти, станьте біля парт, будемо відпочивати.
Раз, два - дерева,
Три, чотири - вийшли звірі.
П'ять, шість - пада лист,
Сім, вісім - птахи в лісі,
Дев'ять, десять - це сунички
Підняли до сонця личка.
V. Робота за комп'ютером.
1. Бесіда.
- Пригадайте, чи можна розпочинати роботу без дозволу вчителя? На минулому уроці ви працювали за програмою «Математичний космодром». Ви вчилися запускати ракету.
- Назвіть послідовні дії, щоб стартувала ракета.
- А сьогодні ми продовжимо керувати космічними кораблями. Але тепер слід посадити ракету на землю. Для цього усно потрібно виконати приклад на віднімання і натиснути потрібну кнопку на пульті керування.
2. Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
3. Релаксація.
- Повільно перевести погляд вгору - вниз, потім навпаки. Повторити 3 рази.
- Міцно зажмурте очі (рахунок до 3), відкрийте їх і подивіться вдалину.
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Урок наближається до кінця; перевіримо, як засвоїли тему уроку.
· Як же раніше рахували люди?
· Назвати послідовні дії, щоб посадити ракету на землю.
VII. Домашнє завдання.
· Виконати 2 завдання «Для розумників і розумниць» із підручника на стор. 19.
Завдання 1. Розв'язати задачу.
Завдання 2. Допомогти гномикові продовжити ряд чисел.
Комментариев нет:
Отправить комментарий