Мета уроку: знайомити учнів із історією створення електронно-обчислювальної машини в Україні; виховувати дбайливе ставлення до устаткування кабінету; розвивати пізнавальні інтереси, пам'ять, логічне мислення.
Обладнання: програма «Лабіринт», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.
План уроку
I. Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
II. Перевірка домашнього завдання. Розминка.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
V. Робота за комп’ютером.
VI. Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
I. Організація класу. Повторення правила з техніки безпеки.
- Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Скажіть, чи дотримувались учні правил техніки безпеки, прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас?
1. Спостережлива вчителька на уроці інформатики виявила, що неуважний учень жує жуйку і запропонувала йому з нею розстатися. Неуважний учень розстався з жуйкою і приліпив її до розетки.
- Які правила техніки безпеки він порушив?
2. Перед уроком інформатики в учнів 5 класу була фізкультура.
Спортивну форму і лижі вони принесли з собою на урок інформатики.
Спортивну форму і лижі вони принесли з собою на урок інформатики.
- Чи порушили вони правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Бесіда.
- Діти, ви вже знаєте, як поводитись у комп'ютерному класі, вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.
- А яку тему вивчали на минулому уроці? (З історії виникнення обчислювальних машин).
- Діти, пригадайте, хто створив першу обчислювальну машину? (Звали його Блез Паскаль).
- Які можливості мала ця машина? (Вона могла тільки додавати).
- Які машини були створені пізніше? (Пізніше були створені машини, які могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити).
- А тепер дайте відповіді на таке запитання: як отримати слово, зашифроване в лабіринті? (Для того, щоб зробити крок у потрібному напрямку, треба знайти на екрані кнопку з відповідною літерою і натиснути на неї за допомогою миші).
2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» (стор. 24 у підручнику).
Розминка.
- На минулому уроці ви виконували завдання з пропущеними числами. Ви добре справилися з цим завданням. А сьогодні будемо розв'язувати задачі для допитливих.
• Чи можна, користуючись двома відрами, в одне з яких вміщується 8л води, а в друге - 5л води, відміряти 2л води?
• Визнач числову закономірність і доповни числовий ряд: 2 4 7 9
• Оленка і Іринка однакового росту. Оленка вища за Олю, а Таня вища за Іру. Хто вищий: Таня чи Оля?
III. Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, сьогодні ми ознайомимося з історією створення електронно-обчислювальної машини в Україні. Отже, тема сьогоднішнього уроку «Це цікаво знати».
На цьому уроці ви дізнаєтесь про історію створення однієї з перших в Європі електронно-обчислювальної машини, виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою грою.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Діти, які ви знаєте пристрої, щоб рахувати. (Учні називають).
А сьогодні ми продовжуємо розповідь про машину часу. Саме в Україні, у нашій столиці – місті Києві була створена одна з перших в Європі електронно-обчислювальна машина. Ця подія відбулася у 1951р.
Вона займала площу, що дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та правильно рахувати. За своїми можливостями ця ЕОМ не поступалася існуючим американським. Цю машину створив С.О.Лебєдєв.
2. Робота з підручником.
- Діти, ви послухали розповідь про машину часу. А тепер відкрийте підручники на с.22 і самостійно прочитайте текст.
Бесіда.
- Хто створив першу ЕОМ?
- Де вона була створена?
3. Фізкультхвилинка.
Вітер очерет гойдає
І додолу нагинає.
Вліво, вправо нахилив
Й знову, й знову закрутив.
Раптом тихо жук підліз,
Потягнувся на весь зріст,
Свій почистив язичок
Й закрутився у вальсок.
V. Робота за комп'ютером.
1. Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи за комп'ютером. Пригадайте, як тримати спину, на якій відстані від екрана монітора слід сидіти.
- Сідайте тихо за свій комп'ютер.
2. Повторення гри "Знайди слово, зашифроване в лабіринті".
- А тепер будемо грати в таку гру. Вона дуже цікава. Знайти для кожного складу його місце у відповідному слові і перенести його на це місце. Тоді ви прочитаєте загадку. Спробуйте тепер відгадати її.
3. Релаксація.
Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
- Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по З рази.
- Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по З рази.
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Урок наближається до кінця.. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
· Хто створив ЕОМ?
· Де саме вона була створена?
VII. Домашнє завдання (диференційоване).
· Виконати 2 завдання «Для розумників і розумниць» з підручника на стор.23.
Перше завдання легше (яке число повинно бути на кожній піцці)?
Друге завдання складніше (на логічне мислення). Потрібно дізнатись, на чому грала Тетянка, Лера і Надійна.
Можна виконати завдання за власним бажанням.
Комментариев нет:
Отправить комментарий